حمله نیروی های لیبی به داعش
نوشته شده توسط : محسن

حمله نیروی هوایی لیبی به مواضع داعش

حمله نیروی هوایی لیبی به مواضع داعش

اخبار داعش

به گزارش میهن گرام و به نقل از شبکه خبری الجزیره، “عیسی اشلم”، سخنگوی دانشکده نیروی هوایی لیبی اعلام کرد که این بمباران اعضای داعش را در هنگام آمد و شد آنها در مسیر ساحلی در شهر سرت (۴۵۰ کیلومتری شرق طرابلس) هدف قرار داد.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که افراد مسلح داعش در داخل محله‌های مسکونی در منطقه بن جواد (۱۵۰ کیلومتری شرق سرت) حضور دارند که این امر کار را برای نیروی هوایی لیبی جهت هدف قرار دادن آنها دشوار می‌کند.

در همین حال، خبرگزاری رویترز روز شنبه گزارش داد که آتش همچنان در پنج مخزن نفت در اسکله “راس لانوف” در شرق سرت پس از گذشت دو روز از حمله افراد مسلح داعش شعله‌ور است.

داعش در هفته‌های اخیر حملات متعددی به این اسکله نفتی و اسکله سدره در مجاورت آن داشت که این دو بزرگ‌ترین اسلکه‌های نفتی در لیبی هستند.

در مقابل گسترش دامنه حملات داعش در لیبی نیز ژنرال “ژوزف دانفورد”، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز جمعه اعلام کرد که نیازی برای تحرکات نظامی قاطعانه جهت جلوگیری از گسترش دامنه حضور داعش در لیبی وجود دارد.

وی نسبت به تلاش‌های داعش برای تبدیل لیبی به سکویی برای هماهنگی‌ فعالیت‌هایش در آفریقا هشدار داد.

پیشتر آمریکا و فرانسه به اطلاع الجزایر رساندند که درصدد هستند دست به عملیات نظامی گسترده‌ای علیه داعش در لیبی بزنند و از این کشور خواستند تا برای کاهش تلفات مدنی همکاری کند.

از سوی دیگر، “صقر جروشی”، فرمانده نیروی هوایی وابسته به خلیفه حفتر، سرلشگر بازنشسته لیبیایی و فرمانده “ارتش ملی لیبی” اعلام کرد که دو تن از نیروهای خلیفه حفتر در درگیری با نیروهای مجلس شورای انقلابیون بنغازی‌ در شمال بنغازی کشته شدند که یکی از آن دو از گردان نیروهای ویژه بود.

داعش





:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: