پوشش دختران ایرانی در ارسباران
نوشته شده توسط : محسن

پوشش دختران ایرانی در ارسباران

فاطمه گشانی عکاس در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص این نمایشگاه که با عکس‌هایی از حجاب و زیبایی پوشش بانوی ایرانی را به تصویر کشیده است، گفت: در واقع در این نمایشگاه هدف این بود تا نشان دهم که چقدر دخترهای ایرانی با این پوشش می‌توانند تمایز نابی را با دیگران داشته باشند.

دختر ایرانی
 
وی افزود: همچنین این مجموعه به گونه ای متفاوت از آنچه که گاهی حجاب را نشان می‌دهند طراحی شده تا با این تفاوت تصاویر بتوانم شیرینی و زیبایی پوشش زن ایرانی را به نمایش بگذارم چرا که این پوشش گاهی در برخی از کارها به صورتی نشان داده شده از اصل معنا و فلسفه آن دور شده است.
 
گشانی با اشاره  به عنوان «مثل حریر» که برای این مجموعه انتخاب کرده است، عنوان کرد: «مثل حریر» عنوانی است که روایتگر جنس این تابلوها است چرا که این آثار همان طور که گفتم راجع به دختر ایرانی است و من معتقدم که دختران ایرانی «مثل حریر» ارزشمند و زیبا هستند و این پوشش نیز عاملی است که به این زیبایی می‌افزاید.
 
گشانی خاطرنشان کرد: جمع آوری این مجموعه حدود یک سال طول کشید و در حال حاضر در این نمایشگاه 15 اثر در ابعاد 70*50 و 70*100 وجود دارد که تا 5 اسفند قابل بازدید هستند.
 
وی در متن معرفی این نمایشگاه این طور نوشته است «مثل حریر» روایت احساسی است که دیده نمی‌شود و عکس‌هایش نماد چیزی است که زیست می‌شود.
 
از دیر باز تاکنون پوشش برای دختران سرزمینم وجود داشته است آنگونه که ویل دورانت معتقد است نقش پوشش و حجاب زنان در ایران باستان چنان برجسته است که  می‌توان  ایران را منشا اصلی پراکندگی حجاب در جهان دانست.
 
فرهنگ سرزمین من با تمدنی کهن و غنی فرهنگی است که در همه اعصار و زمان‌ها برای زن با تمام لطافتش، پوشش مناسب را تعیین می‌کند تا او را فعال در عرصه‌های اجتماعی ببیند.
 
دختران سرزمین من «مثل حریر» هستند لطیف، زیبا و از جنس آب.....
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

دختر ایرانی





:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 اسفند 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: