حملات داعش به اطراف سامرا
نوشته شده توسط : محسن

دفع حمله های داعش به اطراف سامرا

دفع حمله های داعش به اطراف سامرا

اخبار داعش

منابع امنيتي وبرخي رسانه هاي عراقي وابسته به گروه هاي مقاومت اسلامي روزچهارشنبه فاش کردند که تروريست هاي داعش با بهره بردن از شرايط بدي هوا وبارش شديد باران درمناطق آزاد شده شمال استان صلاح الدين از نيمه شب سه شنبه وطول روز چهارشنبه دست به حملات مختلف زدند که همگي اين حملات خنثي شده و تعداد زيادي از عناصر داعش به قتل رسيدند.

سايت خبري ‘آفاق’ وابسته به ائتلاف دولت قانون اعلام کرد که تروريست هاي داعش امروز به بزرگترين حمله تروريستي خود اززمان آزاد سازي شهرستان ‘ بيجي’ تاکنون دست زدند که با برخورد به موقع نيروهاي مشترک پليس مرکزي و مردمي، اين حمله در منطقه ‘فتحه’ در شمال شهر بيجي ناکام ماند.

گزارش ديگر منابع امنيتي عراق حاکيست که تروريست هاي داعش نيمه شب سه شنبه از دو محور به منطقه ‘کوه هاي حمرين’ در شمال صلاح الدين حمله کردند که براثر مقابله نيروهاي مشترک مردمي وارتش عراق، شش تن ازعناصر تروريستي کشته و در مقابل تنها سه تن از نيروهاي عراقي زخمي شدند.

سايت خبري ‘ الاتجاه’ وابسته به گروه مقاومت اسلامي ‘کتائب حزب الله’ نيز امروز اعلام کرد که تروريست هاي داعش در صدد دست زدن به حمله اي گسترده اي در غرب شهر سامرا هستند.
اين سايت خبري به نقل از منابع امنيتي عراق آورده است که تشکيلات تروريستي داعش هم اکنون در حال جمع آوري نيرو و خودروهاي زرهي و ماشين آلات جنگي خود در منطقه ‘البعاج’ در غرب سامراست و براي دست زدن به يک حمله نظامي گسترده آماده مي شود.

اين گزارش در حالي منتشر شده که روز چهارشنبه نيروهاي تروريستي داعش در منطقه ‘الجزيره’ در غرب سامرا در معرض يک حمله غافلگيرانه خمپاره اي و کاتيوشايي نيروهاي مشترک مردمي و ارتش عراق قرار گرفته ويکي ازمهمترين سرکردگان داعش در اين منطقه به همراه ۱۶ تن ديگر به قتل رسيدند.

منابع امنيتي به سايت خبري ‘الغدير’ وابسته به سازمان بدر امروز گفتند که براثر حمله کاتيوشا و خمپاره به يکي از مخفيگاه هاي داعش در روستاي ‘البوعلي’ در غرب سامرا ، ‘ابوطلحه القطري ‘ يکي از سردکردگان داعش به همراه ۱۶ تن ديگر به قتل رسيدند.

تشکيلات نيروهاي داوطلب مردمي امروز با انتشار بيانيه اي که در اختيار ايرنا در بغداد قرارگرفت، خبر قتل ابوطلحه القطري را تاييد کرد.

اين درحاليست که منابع امنيتي فاش ساختند که در حمله گسترده ديگر عناصر داعش در شمال سامرا دستکم ۱۰ عنصر داعشي به قتل رسيدند.

سايت خبري ‘شفق نيوز’ امروز به نقل از منابع امنيتي عراق نوشت که نيروهاي تروريستي داعش حمله گسترده اي را به منطقه ‘الحويش’ در شمال سامرا تدارک ديدند که با مقابله شديد نيروهاي مشترک مردمي و ارتش عراق مواجه شده و ۱۰ تن از عناصر آنها به قتل رسيد و تعدادي از خودروها و ماشين آلات آنها منهدم شد.

براساس اين گزارش، تروريست هاي داعش با پيش انداختن سه انتحاري و سپس پشتيباني سه خودرو بمبگذاري شده به نيروهاي عراقي مستقر در الحويش حمله بردند اما با هوشياري نيروهاي عراقي، اين حمله ناکام ماند و عناصر داعشي کشته و ماشين آلات آنها منهدم شد.

برخي گزارش هاي غير موثق نيز در روز چهارشنبه از وقوع حمله گسترده تروريست هاي داعش در منطقه ‘ثرثار’ در غرب سامرا خبر دادند و گزارش ها از کشته شدن ۶۰ تن از نيروهاي عراقي و اسارت ۲۵ تن ديگر از اين نيروها به دست تروريست هاي داعش حکايت داشت.

اين خبر هنوز به تاييد منابع رسمي عراق از جمله وزارت دفاع عراق يا تشکيلات داوطلب مردمي نرسيده است. با اينحال برخي شبکه هاي تلويزيوني نزديک به گروه هاي الحشد الشعبي، در روز چهارشنبه از شهادت تعدادي از اين نيروها در مناطق عملياتي خبر دادند.

حملات بي نتيجه تروريست هاي داعش که به اميد بازپس گرفتن مواضع از دست داده در شمال صلاح الدين و شمال و غرب سامرا صورت مي گيرد در حاليست که گزارش ها از گشوده شدن جبهه جديد جنگي عليه تروريست هاي داعش در استان الانبار خبر مي دهد.

منابع خبري امروز اعلام کردند که فرماندهي عمليات ‘الجزيره’ در استان الانبار بالغ بر ۲۸ مين دستي و ۵ منزل بمبگذاري شده را در منطقه ‘البغداديه’ در غرب شهر رمادي مرکز استان الانبار منفجر کردند.

منابع رسانه اي پاکسازي اين مناطق را از مين و مواد منفجره، به منزله زمينه سازي براي انجام عمليات جديد عليه تروريست هاي داعش در اين استان دانستند.

گزارش ها حاکيست که عمليات اخير نيروهاي مشترک مردمي و نظاميان عراق در شمال صلاح الدين و بازپس گرفتن شهرستان و پالايشگاه بيجي ، به شدت روحيه تروريست هاي داعش را در هم شکسته و داعش درصدد دستيابي به پيروزهاي محدود براي بالابردن روحيه عناصر خود است.

گزارش ها حاکي است که نيروهاي مشترک مردمي ونظامي عراق بعد از آزاد سازي بيجي و منطقه ‘مکحول’ در شمال صلاح الدين اکنون در حال آماده شدن براي آزاد سازي شهرستان ‘شرقاط’ آخرين منطقه در صلاح الدين از تصرف داعش هستند.





:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 آبان 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: