ارزش و احترام زن
نوشته شده توسط : محسن

ارزش و احترام زن

قبلا گفتیم که مرد به طور قطع از نظر جسمانی بر زن   تفوق دارد. از نظر مغز و فکر نیز تفوق مرد لااقل قابل بحث است. زن در این دو جبهه در برابر مرد قدرت مقاومت ندارد، ولی زن از نظر عاطفی و قلبی همیشه تفوق خود را بر مرد ثابت کرده است. حریم نگه داشتن زن میان خود و مرد یکی از وسائل مرموزی بوده است که زن برای حفظ مقام و موقع خود در برابر مرد از آن استفاده کرده است.

اسلام زن را تشویق کرده است که از این وسیله استفاده کند. اسلام مخصوصا تاکید کرده است که زن هر اندازه متین تر و باوقار تر و عفیف تر حرکت کند و خود را در معرض نمایش برای مرد نگذارد بر احترامش افزوده تر می شود.

در تفسیر آیات سوره احزاب می بینیم که قرآن کریم پس از آنکه توصیه می کند زنان خود را بپوشانند می فرماید : این کار برای اینکه به عفاف شناخته شوند و معلوم شود خود را در اختیار مردان قرار نمی دهند بهتر است، و در نتیجه دور باش و حشمت آنها مانع مزاحمت افراد سبک سر می گردد.

بی حجابی بازیگران


الگوی بانوان

منطق فاطمه (س) این است که زن ، گوهری گرانبها و فرشته ای آسمانی است که هر چه پوشیده تر و محبوب تر باشد نزد خدا محبوب تر است و این ، با فطرت او کاملا سازگار است .

منطق فاطمه (س) این است که خود آرای و خود نمایی زن نباید در برابر چشم نامحرمان باشد، خداوند این هنر را به زن داده است تا قلب شوهرش را فتح کند م چنان قلب او را پر کند که به زن های دیگر اعتنا نکند و طمع وصال آنان را در سر نپروراند .

اما کسانی که افسار شهوت و هوس را رها کرده اند و تن به لذات حیوانی داده و غرق در دنیا گشته اند فرهنگ زندگی آنها چیز دیگری است :

(( خودآرایی ، خودنمایی و چشم چرانی ؛ و در یک کلمه : آزادی حیوانی ))

آنان شخصیت زن را در اینها می بینند .

از نگاه آنان زنی که با مدرن ترین آرایش ها و زیبا ترین لباس ها خود را می آراید و با دلربا ترین شیوه ها در جامعه جلوه گری می کند و چشمانش به دنبال خواسته های نفسانی اش می چرخد ، زنی با فرهنگ ، امروزی ، مترقی و خوشبخت است؛ ولی واقعیت چیز دیگری است :

مهار حرص و هوس را اگر رها کردی              مدام در هوسی و دوام در دردی

بی حجابی





:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 آبان 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: