اخبار سینما و تئاتر ایران
نوشته شده توسط : محسن

اخبار سینما و تئاتر ایران

 فراخوان نخستین "هفته تئاتر دانشگاهی"باران منتشر شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا،تئاتر باران به منظور تشویق و حمایت از تئاتر دانشگاهی و پشتیبانی و معرفی نسل جوان به بدنه‌ی تئاتر حرفه‌ای ، اقدام به برگزاری نخستین هفته‌ی تئاتر دانشگاهی از میان دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌ی نمایش می‌نماید.

عکس بازیگران ایرانی

به گزارش روابط عمومی؛هفته ی تئاتر دانشگاهی باران در دو بخش نمایش صحنه‌ای و نمایشنامه خوانی برگزار می شودو پایان نامه‌های دانشجویی و نمایش‌های اجرا شده در جشنواره های معتبر دانشگاهی در اولویت می باشند.

بر اساس این فراخوان دانشکده‌ی هنر و معماری دانشگاه آزاد آغاز کننده‌ی این جریان است و اثر برگزیده در هر بخش از سوی کمپانی تئاتر باران حمایت و در سال 1395 اجرای عمومی خواهد داشت.

دعوت به مجمع عمومی عادی انجمن بازیگران سینمای ایران

شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران از کلیه اعضای پیوسته و وابسته خود دعوت می‌نماید در روز جمعه ششم آذرماه راس ساعت 16 جهت برپایی مجمع عمومی عادی در پردیس چارسو واقع در تقاطع خیابان جمهوری و حافظ حضور به هم رسانند.

دستور جلسه این مجمع عمومی عبارت است از:

1-ارائه گزارش شورای مرکزی

2-ارائه گزارش بازرس

3-ارائه گزارش مالی

4-انتخابات اعضای شورای مرکزی و بازرسین

شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران

هیات رئیسه انجمن از طریق انتخابات مشخص می‌شوند

آیین نامه جدید تاسیس شعب استانی انجمن هنرهای نمایشی ایران با تاکید بر تشکیل گروه‌های پروانه‌دار نمایش و تبیین نقش این گروه‌ها در انتخابات هیات رئیسه انجمن به ادارت کل ارشاد اسلامی استان ها ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، بر اساس آیین نامه جدید، انتخاب مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان‌ها از طریق انتخابات با حضور هیات مدیره گروه های نمایشی ثبت شده استان‌ها انجام می‌شود.

شهرستان‌هایی که بیش از 5 گروه نمایشی پروانه دار دارند می‌توانند نسبت به ایجاد دفتر نمایندگی انجمن و برگزاری انتخابات مطابق این آیین نامه اقدام کنند. تعداد هیات رئیسه شعب استانی نیز با توجه به گستردگی استان و تعداد و تناسب گروه های نمایشی تعریف شده است.

در بخشی از این آیین نامه که به شرایط نامزدی افراد برای شرکت در انتخابات هیات رئیسه اشاره دارد ، عضویت در هسته مرکزی یکی از گروه های نمایشی (پروانه دار) استان، کارمند ارشاد اسلامی استان یا شهرستان نبودن قید شده است.

پیش از این مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران از حضور نمایندگان ناظر مرکز هنرهای نمایشی و انجمن در فرآیند برگزاری انتخابات که با مشارکت اداره های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و شوراهای اجرایی انجام می شود خبر داده است.

این آیین نامه مشتمل بر ۸ ماده و ۵ تبصره در جلسه مشترک هیأت موسس و هیأت مدیره انجمن هنرهای نمایشی ایران مورخ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ به تصویب رسید.

معرفی فیلمنامه‌های راه‌یافته به پنجمین جشنواره مستقل خورشید

فیلمنامه‌های راه‌یافته به بخش مسابقه فیلمنامه پنجمین جشنواره فیلم مستقل خورشید، معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی پنجمین جشنواره فیلم مستقل خورشید، محمدرضا اصلانی، هدی سیاه تیری و ستاره سماوی، بعنوان اعضای هیئت انتخاب بخش مسابقه فیلمنامه این جشنواره، آثار راه یافته به این بخش را به شرح ذیل معرفی کردند:

330 سی سی خاطره / الهام معروفی

از شش جهتم راه ببستند / بهزاد لطفی و الهام معدنی

او (رادیکال) / علیرضا اسفندیار نژاد

پلکان / محسن باقری دستگردی

سه، دو، یک، بای / اعظم جعفری رستگار

هبوط / سپیده میرحسینی

گفتنی است این آثار از میان 55 فیلمنامه رسیده به دبیرخانه این جشنواره، انتخاب شده‌اند.

«تعهد و مسئولیت پذیری فرد و تاثیر آن بر جامعه» مورد بحث قرار می‌گیرد

در سومین جلسه باشگاه فیلم «سینمای زندگی» علاوه بر نمایش فیلم سینمایی "لاک"، نشست روانشناسی با موضوع "تعهد و مسوولیت پذیری فرد و تاثیر آن بر جامعه" در ایوان شمس برگزار می شود.

سومین نشست باشگاه فیلم «سینمای زندگی» در ایوان شمس با نمایش فیلم «لاک» به کارگردانی استیون نایت روز یکشنبه 24 آبان ساعت 16 با حضور دکتر مرجان سلطانی پناه، روانشناس و محمد ناصری، کارشناس سینما برگزار می‎شود.

بنابر این گزارش، در بخش نخست این نشست پس از نمایش فیلم، محمد ناصری تحلیلی خواهد داشت بر اینکه این فیلم چگونه توانسته است در قالب تصویر موضوع «تعهد و مسئولیت پذیری عملکرد خود و تاثیر آن بر جامعه» را مطرح کند.

در بخش دوم نشست و در کارگاه روان شناسی، دکتر مرجان سلطانی پناه نیز به بررسی و تحلیل روانشناختی محتوای فیلم خواهد پرداخت.

فیلم لاک (Locke) با بازی تام هاردی یک درام خانوادگی است. لاک یک شب خوب کنار خانواده را که در حال تماشای بازی فوتبال تیم محبوبش به همراه فرزندانش است، به خود زهر می‌کند.کارش را رها کرده و از همه به هیچ می‌رسد فقط به این خاطر که می‌خواهد بر خلاف پدر خود انسانی متعهد به کرده خویش باشد.

«سینمای زندگی» یک کارگاه روانشناسی همراه با نمایش فیلم است که هدف از برگزاری این سلسله نشست‌ها بررسی مشکلات موجود در میان خانواده ها همچون: بحران های مرتبط میان والدین، طلاق و جدایی، مشکلات ارتباطی و درک متقابل والدین و فرزندان، اعتیاد در خانواده، تقابل نسل ها، چالش های مربوط به سنت و مدرنیسم در خانواده و... با حضور روانشناسان و ارائه راهکار در حل این معضلات است.

از جمله اقداماتی که در این سلسله نشست‌ها انجام می شود، اهداء کتاب و نشریه تخصصی روانشناسی کودک به مخاطبان است.

سلسله نشست‌های سینمای زندگی با شعار «سینما به ما چگونه رفتار کردن را می آموزد» به همت فرهنگسرای رسانه، با حمایت موسسه تصویر شهر و با همکاری ماهنامه کودک، رادیو همکف، فروشگاه فرهنگی باران و گروه هنری پیله بهشت هر دو هفته یک بار روزهای یکشنبه در ایوان شمس برگزار می شود.

آغاز اجرای پنج نمایش با موضوع مقاومت در تهران والبرز

پنج نمایش در قالب پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در دو استان تهران و البرز اجرای عمومی خود را آغاز کردند.

در ادامه چهارمین بخش اجراهای عمومی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت دو نمایش "مرد نیست " به نویسندگی ابوالقاسم غلام حیدر و کارگردانی مشترک سجاد بابائی و ایمان سلیح ساعت 17 در فرهنگسرای نیاوران و همینطور نمایش "فولاد هرگز زنگ نمی زند" به کارگردانی زری اماد و نویسندگی سیروس همتی در تئاتر شهر به روی صحنه می‌روند.

در خلاصه نمایش "مرد نیست " آمده است: رزمنده‌ای قصد دارد از محل استقرار نظامیان عراقی تصویربرداری کند. وی برای انجام کار خود باید از هفت گودال استتار شده در زیر خاک عبور کند. در این نمایش سجاد بابایی، فرزاد ابوعلی و کیانوش احمدی ایفای نقش می‌کنند.

همچنین در خلاصه نمایش "فولاد هرگز زنگ نمی زند" آمده است:دختر یکی از جانبازان جنگ تحمیلی به سبب روحیه دلاور مردی وتاثیر شگرف و هدایتگر پدرش از یک گرفتاری بزرگ رهایی پیدا میکند.نقش آفرینان این نمایش مهدی صبائی،مجید سعیدی،مسعود رحیم پور،ترانه کوهستانی و زری اماد خواهند بود.

در ضمن سه نمایش "ایستاده در موقعیت" به نویسندگی و کارگردانی وحید نفرساعت 18:30 در خانه نمایش ،نمایش "خط و خاطره "به نویسندگی و کارگردانی کارگردانی حسن خلیلی فر ساعت 18 در تماشاخانه ماه و همچنین نمایش "قرار" به نویسندگی مهرداد کوروش نیا و کارگردانی نبی کوروش نیا در تئاتر شهر کرج (تالار حافظیه) در حال اجرا هستند.

علاقه‌مندان جهت مطلع شدن از برگزاری بخش‌های مختلف این جشنواره می توانند به مراجعه کنند.www.Resistancetheater.ir آدرس

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت با دبیری حسین پارسایی در قالب اجرای عمومی آثار منتخب تهران و سایر شهرهای ایران از ۳۱ شهریور تا هفتم آذر ۱۳۹۴ در حال برگزاری است.

نمایش منتخب اجرای عمومی تئاتر مقاومت و 600شب اجرا در 16 استان کشور

58نمایش صحنه‌ای و خیابانی در چهار مرحله اجرای آثار منتخب پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت با 600اجرا به روی صحنه می‌روند.

در طول چهار مرحله از اجراهای عمومی آثار منتخب جشنواره سراسری تئاتر مقاومت 58 نمایش صحنه ای و خیابانی در 16 استان کشور اجرای عمومی داشته‌اند.

همچنین استقبال و اقبال عمومی از برخی نمایش‌ها به حدی بوده‌اند که با تمدید اجرا مواجه شدند. پنجمین و آخرین مرحله اجراهای عمومی آثار منتخب این جشنواره از هفته آینده در تهران آغاز خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت مطلع شدن از برگزاری بخش های مختلف این جشنواره می توانند به مراجعه کنند.www.Resistancetheater.ir آدرس

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت با دبیری حسین پارسایی در قالب اجرای عمومی آثار منتخب تهران و سایر شهرهای ایران از ۳۱ شهریور تا هفتم آذر ۱۳۹۴ در حال برگزاری است.

ساخت پردیس سینمایی شهریار آغاز شد

ساخت پروژه مجتمع فرهنگی –سینمایی-تجاری "سیتی سنتر" در شهرستان شهریار کلید خورد.

در آخرین نشست کمیسیون بند 5 "آیین نامه سالن های نمایش فیلم و شیوه کار آنها" ،و نیزدر راستای اجرایی شدن اصل 44که بر تحقق مشارکت مردمی تاکید دارد با احداث پردیس سینمایی" سیتی سنتر" با سه سالن نمایش فیلم در شهرستان شهریار موافقت شد.

احداث این پردیس در فضایی به مساحت 4هزار مترمربع در راستای سیاست های دولت تدبیر وامید مبنی بر ایجاد" فضاهای فرهنگی"،اشتغال زایی برای جوانان"، و"ایجاد زیر ساخت های فرهنگی" انجام خواهد شد.

با توجه به جمعیت شهرستان شهریار ونیز داشتن ظرفیت های بالای فرهنگی ونبود فضاها ومکان های لازم ومناسب،پروژه مذکورمی تواند در ایجاد امنیت اجتماعی وپر کردن اوقات فراغت جوانان وخانواده ها در یک محیط امن ،همچنین ارتقا سطح فرهنگی شهرستان مذکور نقش به سزایی را ایفا کند.

جدیدترین آثار مستند خارجی پیرامون شهرها و مسائل آن روی پرده می‌روند

«مستند شهر» عنوان بخش جدید بین‌المللی نهمین جشنواره فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» است که آثار جدیدی درباره‌ی مسائل شهری را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، امسال پنج مستند از میان مستندهای خارجی ارسالی به جشنواره، در بخش «مستند شهر» به نمایش در‌می‌آیند.

این آثار عبارتند از: آهای همسایه (بینگول الماس، ترکیه 2014)، کلانشهر ما (گوآتام سونتی، اوشا رائو، هند 2014)، در مسیر آشتی (آن‌لوی مورل، بلژیک 2015)، شب بخیر سارایوو (پیلار تراشل اوسینا، بوسنی – اسپانیا 2014) و شهر ما (ماریا تارانتینو، بلژیک 2015)

این فیلم‌ها درباره‌ی شهرهای بروکسل، سارایوو، استانبول و دهلی هستند. ضمن اینکه احتمالاً یک فیلم ایرانی درباره‌ی شهر تهران هم به این آثار اضافه خواهد شد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 22 تا 28 آذرماه 1394 و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد.

هیئت داوران جشنواره نگاه رضوی معرفی شدند.

هیئت داوران بخش فیلم، فیلمنامه و عکس اولین جشنواره دانشجویی نگاه رضوی معرفی شدند.

رسول صدر عاملی، بهرام توکلی و شهاب اسفندیاری به عنوان داوران بخش فیلم، کامبوزیا پرتوی، کامران سپهران و مژگان فرح آور مقدم به عنوان داوران بخش فیلمنامه و فرهاد سلیمانی، مهدی مقیم نژاد و جاوید نیک پور به عنوان داوران بخش عکس جشنواره معرفی شدند.

لازم به ذکر است که انتخاب عکس های بخش عکس جشنواره توسط محمدحسین مهرزادی، حبیبه خاتمی و سیدعباس سیدین صورت پذیرفت.

مراسم اهدای جوایز اولین جشنواره دانشجویی نگاه رضوی به دبیری سهیل گوهری پور 27 آبان ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می گردد.

عکس بازیگران





:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 آبان 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: