مشکل کودکاني که با ديدن گربه عطسه مي‌کنند
نوشته شده توسط : محسن

مشکل کودکاني که با ديدن گربه عطسه مي‌کنند

به گزارش سلامت ینوز به نقل از ایسنا، در ميان يک گروه از كودكان 11 ساله‌اي که علائم آلرژي را نسبت به ديدن گربه نشان مي دادند، يک پنجم آنها يعني حدود 20 درصد علائم آسم را نشان دادند و 47 درصد آنها علائم تب يونجه را به طور ميانگين در 9 سال بعد نشان دادند.

فال عطسه

دکتر « شيفر » از دانشگاه لوبک آلمان و همکارانش به بررسي وجود آسم و تب يونجه در هزار و 207 نفر که بيشتر شامل دانش آموزان مدرسه‌اي بودند، پرداختند که در آن آلرژي‌هايي چون دانه‌هاي گرده درختان و گياهان و علف‌ها، گرد و خاک، کپک قارچي و نهايتا گربه نيز تحت بررسي قرار گرفتند.

از ميان همه انواع آلرژي‌هاي بالا، تنها گربه باعث ايجاد تغيير فاحشي در افزايش ريسک ابتلا به آسم ايجاد مي‌کرد.

ميزان افزايش تب يونجه به طور کلي به حساسيت نسبت به هر نوع آلرژن بستگي داشت که در اين ميان فقط گربه و دانه‌هاي گرده گياهي باعث ايجاد تغييرات فاحشي در ميزان ابتلا به اين بيماري مي‌شد.

در ميان كودكاني که نسبت به آلرژن‌هاي گربه و دانه‌هاي گرده گياهي پاسخ مثبت دادند، تب يونجه در حدود 47 درصد موارد در 9 سال آينده رويت شد.

دکتر شيفر گفت: نتيجه اين تحقيقات حاكيست که حساسيت‌هاي دوران کودکي به گربه و دانه‌هاي گرده گياهي مي تواند باعث پيش‌بيني وجود بيماري‌هايي نظير آسم و تب يونجه در آينده شود

عطسه





:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: