حمایتی از تولیدات کشاورزان نمی‌شود
نوشته شده توسط : محسن

حمایتی از تولیدات کشاورزان نمی‌شود

 "ابوالقاسم سوزنچی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان (ایسنا)، منطقه همدان، با بیان اینکه کشاورزی از جمله شغل‌های با ریسک بالاست، افزود: اگر دولت بتواند بیمه محصولات کشاورزی را بالا برده و خرید محصولات کشاورزی را بر مبنای قانون تضمین کند و الگوی کشت صحیحی را به کشاورزان آموزش دهد و اجرایی شدن آن توسط کشاورز را پیگیری کند، بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی حل خواهد شد.

یارانه

وی به وام‌های تعلق گرفته به بخش کشاورزی اشاره و اظهار کرد: وام‌هایی که دولت به کشاورزان می‌دهد، همگی بالای 17 درصد هستند که با این نرخ بالای سود بانکی هیچ یک از کشاورزان نمی‌توانند کشاورزی خود را گسترش دهند.

وی از خرید تضمینی گندم و جو ابراز رضایت کرد و یادآور شد: مجموع محصولات استان در گندم و جو خلاصه نمی‌شود، دولت باید در خصوص تضمینی کردن خرید همه محصولات کشاورزی همت لازم را داشته باشد.

وی مشکل اصلی بخش کشاورزی را کمبود اعتبار دانست و گفت: طی 16 سال اخیر سرمایه قابل توجه‌ای که بتواند مشکلات بخش کشاورزی را حل کند، به این بخش تزریق نشده است که باید با اصلاح مدیریت میانی این دولت بسیاری از این مشکلات حل شود.

سوزنچی میزان تولید محصولات کشاورزی در استان را پنج میلیون تن دانست و اضافه کرد: بر اساس محاسبات کشور سهم تولید استان همدان با توجه به خاک و اقلیم 1.6 درصد است این در حالیست که پنج تا شش درصد تولید محصولات کشاورزی کشور از محل استان همدان است.

وی از اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی آب خبر داد و اظهار کرد: این طرح که با همت و تلاش وزارت نیرو به مرحله اجرا درآمده، برنامه‌ای تنظیم شده است که میزان مصرف و صرفه‌جویی آب را در حوزه‌های مختلف مشخص شده و وزارت نیرو با همکاری سازمان آب 15موضع برای آن تعیین کرده‌اند.

رئیس خانه کشاورز استان ادامه داد: از این 15موضع مشخص شده بخشی مربوط به جهاد کشاورزی و بخشی هم مربوط به وزارت نیرو است.

زمان واریز یارانه





:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: