رشد داعش در افغانستان
نوشته شده توسط : محسن

افزایش نگرانی ها از رشد داعش در افغانستان

افزایش نگرانی ها از رشد داعش در افغانستان

اخبار داعش :افغانستان که هنوز به امنیت کامل نرسیده است مکان خوبی برای رشد سریع داعش در منطقه شده است و مشکلات اعضای گروه طالبان این نگرانی را به وجود آورده است که اعضا این گروه به داعش ملحق شوند.

به گزارش میهن گرام :در حالی که از راه‌اندازی عملیات‌های نظامی علیه گروه تروریستی داعش در ولایت ننگرهار حدود 3 ماه می‌گذرد اما شهروندان این ولایت هنوز هم از تهدیدات جدی این گروه سخن می‌گویند.

شهروندان شهرستان «اچین» ولایت ننگرهار می‌گویند که عملیات نیروهای امنیتی افغان علیه گروه تروریستی داعش نتیجه‌ای نداشته است.

شهروندان این شهرستان مدعی هستند که عملیات‌هایی که نیروهای امنیتی افغان انجام داده‌اند، تأثیری بر فعالیت گروه تروریستی داعش نداشته است و در این شهرستان داعش به آزار و اذیت مردم می پردازد، مردم اچین سرپناهی ندارند و با مشکلات و سختی‌های زیادی روبرو هستند.

آن‌ها می‌افزایند که گروه تروریستی داعش در شهرستان‌های «شینوار» و «مومند دره» و دیگر مناطق ولایت ننگرهار نیز فعالیت‌های خود را گسترش داده است.

«آرین یون» نماینده مردم ننگرهار در پارلمان افغانستان نیز ضمن تأیید این ادعاها گفت: اگر حکومت وحدت ملی برای سرکوب گروه تروریستی داعش اقدام جدی نکند، این ولایت سقوط خواهد کرد.

وی افزود: زمانی عملیات نیروهای افغان علیه داعش در ننگرهار به نتیجه می‌رسد که دولت کابل در مناطق تصرف شده پایگاه‌های امنیتی ایجاد کند، تا امنیت این مناطق تامین شود.

«دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز به رادیو آزادی گفت: اطلاعات وزارت دفاع در خصوص فعالیت گروه تروریستی داعش کامل است و عملیات‌ها در این مناطق جریان دارد و در آینده نزدیک نیز اقدامات جدی دیگری انجام خواهد شد.

این در حالی است که «ظاهر قدیر» معاون اول پارلمان افغانستان چندی قبل در صحن علنی مجلس این کشور نهادهای امنیتی افغانستان از جمله «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی اشرف‌غنی را متهم به حمایت از شکل‌گیری گروه تروریستی داعش در افغانستان کرده بود.

اظهارات ظاهر قدیر تنش‌های شدیدی در روابط وی با حنیف اتمر ایجاد کرد و این مسئله تا جایی پیش رفت که معاون اول پارلمان افغانستان در یکی از جلسه‌های این پارلمان با نشان دادن یک سی‌دی به نمایندگان پارلمان افغانستان هشدار داده بود که در صورت افشای اسناد درون سی‌دی، حکومت وحدت ملی افغانستان سقوط خواهد کرد.

پیش از آن نیز گزارش‌هایی مبنی بر تشدید حملات هوایی هواپیماهای نظامی و پهپادهای آمریکایی به مواضع گروه طالبان افغانستان به رهبری ملا اختر منصور در ولایت ننگرهار افغانستان منتشر شده بود.

این در حالی بود که در ابتدا تصور بر این بود که پس از مدتی از شدت تضاد میان طالبان و داعش کاسته شده و این دو گروه به یکدیگر ملحق خواهند شد اما پس از چندین هفته از حضور داعش در افغانستان بازار درگیری میان این دو گروه داغ شده است.

داعش





:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: